Sunday, January 27, 2013

Diari 9 : Hati Yang Lara



Isnin(28/01/2013)

Maaf, hari ni aku sendiri tak boleh nak fokus dengan kerja aku. Aku terlalu fikirkan dia yang kini mendiamkan diri dari aku. Aku sendiri tak tahu bagaimana lagi harus ku lakukan, setiap kali aku fikirkan dia, perasaan sedih menular dalam diri aku.

Aku tak mampu menahan sebak di dalam hati ini, entah la. Aku rasa, hubungan yang cuba dipertahankan semakin retak sedikit demi sedikit. Rantai yg diberikan kepadaku, ku genggam dan bila ku buka kembali tanganku,rantai tersebut terputus kepada 2?. Adakah itu petanda?.

Semakin hari, semakin parah dalam hati ni. Senyuman yang mampu aku lakukan hanyalah palsu, setiap kali aku bekerja atau bersendiri, hanya dia yang mampu aku fikir, aku bagaikan kehilangan separuh dari nafasku.

Apa lagi yang harus aku lakukan?, tolong la aku. Aku rasa tak bermaya dan tak bersemangat bila semua ini terjadi bila aku cuba untuk merubah masa depan. Aku hanya perlukan kejujuran dari dia. Itu saja. Susah ke?....