Wednesday, January 23, 2013

Diari 5 : Mentor Yang Terbaik

Rabu (23/01/2013)

Kerja petang ni aku rasa best sangat sebab masih tak ada tekanan. Kak Arnie ajar aku dengan teliti walaupun aku asyik terlupa dan asyik buat silap. Dia kata lepas ni dia nak bawak rotan kalau aku silap, tak pun nak tampar muka aku kalau aku tergagap masa sambut tetamu. Perghhh!, agak brutal jugak ni. Tapi memang best la malam ni bagi aku, still boleh belajar lagi dalam masa yang sama. Tak sama seperti mana si Wan ajar aku dulu. Tak se detail yang kak Arnie ajar.

Betul la kata orang, lain orang lain cara. Tapi aku boleh terima ajaran dari mentor kak Arnie, she the best la bagi aku. Mentor yang aku boleh anggap, hebat la. Kagum jugak aku tengok cara dia kerja. Harap aku boleh jadi macam dia tak lama lagi.

Aku cuba buangkan perasaan takut seketika walaupun perasaan tu tetap ada, aku akan cuba kawal perasaan gemuruh tu.

Kalau cerita bab gosip ni, aku malas la nak ambik tahu kan, biar kat orang yang ada kat situ je la jadi saksi, tak payah sangat nak heboh sana sini. Lagi pun, tu bukan cara aku dan aku tak suka nak bergosip sangat bab-bab macam ni. biar je la stop kat situ je. Walaupun ada cerita yang tak elok tentang aku, lantak la kat diorang. Ada aku kisah?.

Selagi tak menjatuhkan maruah aku, aku boleh terima kutukan tu. lantak la apa orang nak kata, janji aku buat kerja aku sudah.