Thursday, January 24, 2013

Diari 6 : Tekanan Kerja Dan Dia

Khamis(24/01/2013)

Sebenarnya aku dah lama ada perasaan stress, tapi aku tak tunjukkan ditempat kerja sangat sebab aku cuba fokus bila berada di tempat kerja. Masalahnya sekarang, semalam memang aku tak boleh lansung nak fokus dekat kerja bila dia mendiamkan diri dengan aku, dia membuatkan aku rasa sangat risau, entahlah, mungkin dia dah benci dekat aku, mungkin dia dah berputus asa dalam hubungan ni atau sebaliknya. Macam-macam yang aku fikir tentang dia bila dia mendiamkan diri dengan aku.

Tadi aku buka Facebook dan status dia menyata kan, " Aku benci itu!". Aku tiba-tiba rasa tersentap hati bila baca status tu, adakah dia dah mula benci kat aku?, dan sebab itulah dia tak balas mesej aku?, tak angkat call aku?, dah bertambah persoalan dalam fikiran aku ni, aku dah betul-betul buntu sekarang ni.

Bila aku fikirkan balik, mungkin salah aku juga, aku pun tak tahu la. Perkara yang remeh dianggap besar baginya agaknya, tapi aku tak pernah salahkan dia dalam hal ni, mungkin salah faham yang membuatkan ego seseorang berubah, termasuk aku jugak kalau situasi itu berlaku. Aku harap hubungan ni masih boleh dipulihkan tak lama lagi, aku tak nak perkara ni jadi teruk lagi.

Aku terlalu sayangkan hubungan yang dibina sekian lama walaupun bermacam-macam dugaan yang mendatang, aku terlalu sayangkan dia, tak pernah terlintas difikiran untuk menduakannya. Jarak dan agama bukan perbezaan untuk kekal bersama, yang pasti adalah hati yang menetapkan kepastian yang mendatang.

Aku harap semua ni akan berakhir tak lama lagi....