Tuesday, January 22, 2013

Diari 4 : Masih Kurang Keyakinan Diri






Selasa (22/01/2013)

Maaf sebab tak sempat nak update untuk semalam, sebab aku dah mula start keje petang,jadi aku tak sempat nak update blog ni. Semalam aku cuba yang terbaik yang mungkin, tapi aku rasa macam sama saja seperti hari yang lain. Yang bagusnya adalah, aku dah dapat buat reservation untuk 3 costumer di dalam talian. Okey la tu kan?, dapat jugak komisen bagi sorang costumer sebanyak RM5. Tu baru sikit, kalau banyak lagi, aku pun tak terkira duit tu.

Kerja dengan kak Arnie memang best, walaupun time keje dia sangat-sangat serius, tapi time takde orang dia sangat-sangat funny. Kak Arnie sangat petah berkata-kata, bukan macam aku, berat sangat mulut ni nak bercakap, macam ada ketulan batu 50kg yang tersekat dalam mulut aku ni. Grrrrrrr!!, geram jugak aku dibuatnya.

Kadang-kadang bila costumer calling and speaking, mula la aku gelabah sebab nak cakap balik tu sangat lambat, dan kadang-kadang apa yang aku cakap tu tak berapa nak sopan. Tu pun Kak Arnie yang tegur aku dan perbetulkan apa yang salah.

Semalam Encik Shah ada cakap yang aku akan handle shif untuk petang ni, aduhai... Boleh ke ni?, serius aku terus blur semalam. Aku harap aku boleh handle dengan baik untuk hari ni. Doakan yang terbaik untuk aku. Terima kasih..