Sunday, July 8, 2012

Persoalan Penilaian Cinta Dari Kaum Adam


Jika anda seorang wanita, jangan sesekali terperangkap dengan mainan cinta seorang lelaki buaya. Anda perlu pandai untuk menentukan sama ada lelaki itu layak atau tidak menjadi pasangan anda dengan melakukan beberapa penilaian terhadap dirinya.

“Adakah dia merenung anda seolah-olah hanya anda seorang sahaja wanita di dunia ini”?
Lihat mata pasangan anda. Adakah dia selalu merenung tepat ke arah mata anda? Adakah ketika dia merenung mata anda, anda rasa seperti tersipu-sipu malu? Anda cuba untuk melawan renungannya tetapi anda kalah pada akhirnya. Jika ini terjadi cuba anda senyum padanya dan lihat bagaimana reaksi dia. Jika dia sayangkan anda, di saat ini anda boleh rasa sendiri di dalam hati anda.
Adakah dia selalu ingin berdua-duaan dengan anda?
Lelaki yang suka anda secara ikhlas selalu ingin berdua – dua dengan anda. Dia tidak akan lakukan sesuatu yang seksual tetapi dia cuba tunjukkan pada anda bahawa dia sesuai untuk anda. Dia akan cuba kagumkan anda dengan bermacam-macam cara. Sebagai wanita, anda perlu fokus bahawa lelaki perlu mengorat perempuan.
Berapa kali dia cuba call handphone anda?
Adakah anda bosan dengan panggilan darinya? Memang dia suka akan ada dengan ikhlas, sebab itulah dia sentiasa call anda untuk melepaskan rindu di dadanya. Dia tidak memaksa anda untuk keluar dengannya tetapi dia memujuk anda untuk keluar dengannya.
Berapa  kali anda selalu terserempak dengan dia?
Untuk pengetahuan anda, jika anda selalu terserempak dengan seorang lelaki, ia bukanlah hanya kebetulan. Lelaki tersebut berusaha untuk mendekati anda. Dia mahu anda perasan akan kehadiran dirinya dalam hidup anda.
Adakah dia cuba untuk membuatkan anda rasa istimewa?
Dia akan cuba sedaya upaya untuk memastikan anda rasa istimewa. Contohnya dia akan cantikkan penampilan dirinya supaya anda selesa dengannya. Dia juga akan memuji anda dengan bersungguh-sungguh sehingga anda rasa sangat terhibur dengan pujian-pujian yang dihamburkan oleh dia.
Adakah dia selalu ambil berat akan anda?
Jika dia selalu ambil berat akan anda, perasaan dia terhadap anda sudah melebihi tahap sementara. Perasaan dia terhadap anda sudah kekal dan dia akan sentiasa memberi anda kata semangat. Dia tidak serius terhadap anda jika dia hanya ambil berat kadang-kadang atau tidak pernah kisah akan perasaan anda.
Adakah dia nampak gembira dan sentiasa membalas senyuman anda? 
Apabila anda keluar dengannya, anda boleh nampak kegembiraan di sinar matanya. Dia sentiasa senyum akan anda seolah-olah anda adalah seseorang yang sangat bermakna padanya.
Bagaimana ? Anda rasa si dia benar-benar mencintai anda atau sebaliknya.  Fikirlah sebaik-sebaiknya. Berdoalah untuk mendapatkan jodoh yang terbaik.  Dengan lain-lain perkataan, “lelaki yang baik’
Sumber:Klik sini