Tuesday, July 24, 2012

Episode 5: Bimbingan Dan Tanggungjawab



assalammualaikum blogger. Hari ni alhamdulillah aku dah pegi temuduga petang tadi dan semua berjalan dengan lancar, bulan depan baru aku mula kerja. Tu yang aku harapkan, aku memang fikir nak simpan duit semua tu sebab ada hajat yang masih belum tercapai.


Dalam masa yang aku fikir aku mungkin pegang tanggungjawab yang besar nanti. Korang rasa macam mana?, hurmmm.. membimbing seseorang yang baru masuk islam. Susah tuh kan?, bukan senang nak pegang tanggungjawab tuh?. Aku sendiri buntu dan takut dengan semua ni, keyakinan dalam diri aku ni tiba-tiba hilang buat seketika.


Dia bagaikan seorang bayi yang tak tahu apa-apa, seperti kertas putih yang belum diconteng. Aku dapat tahu dia cuma berpuasa seperti orang lain dan yang paling aku kagum, puasa dia penuh hingga ke hari ini. Walaupun dia dikutuk oleh bangsanya sendiri dan yang mampu dia lakukan hanyalah senyum. Serba sedikit tentang puasa hukum hakam kita hampir dia tahu. Yelahkan, mungkin dia banyak bergaul dengan orang islam, dari situ dia tahu tentang semua ni.


Apa yang harus aku buat, keluarga dia pun dah tahu semua ni dan keluarga dia tak kisah tentang latar belakang aku.....