Saturday, October 20, 2012

Saya Perlukan Awak


Saya nak awak tahu yang saya terlalu sayangkan awak walau apa sekali pun yang berlaku antara kita, kalau awak bahagia, saya akan bahagia. Bagi saya, melepaskan awak adalah beban dalam hidup saya. Memang betul kita berlainan agama, tapi tu tak pernah menghalang untuk kita bersama.

Saya tahu keluarga awak takut kehilangan awak jika awak bersama saya, tapi saya takkan ambil hak itu. Awak masih boleh lakukan tanggungjawab awak untuk keluarga awak, tapi biarlah kali ini tanggungjawab itu dilakukan berdua dan bukan berseorangan. Awak perlu yakin dengan semua ini, kalau awak dah mula putus asa apa yang kita perjuangkan, semua ni jadi sia - sia selama kita bersama. Saya cuba berubah yang lebih baik untuk awak. Awak adalah perkara yang terindah yang pernah saya alami selama ini. Saya nak awak tahu yang saya sangat perlukan awak untuk jalani semua ini.

Semakin awak bersedih, semakin sakit hati ini menahan kesakitan itu. Pernahkah awak ingat kembali?, kita pernah bertengkar tetapi disitu kita saling mengenali diri kita yang sebenar. Kita pernah menyakiti dan disakiti, tetapi disitu jugalah cinta kita bersemi. Tapi sekarang awak cuba menghindari dari perasaan awak sendiri, ia membuatkan saya terlalu merindui awak.

Saya tahu awak pun mempunyai perasaan seperti itu, tapi awak memberontak kerana hati awak berbelah bagi antara saya dan keluarga awak. saya faham semua tu, tapi kita masih ada masa untuk merubah semua tu. Saya perlukan semangat awak untuk kita lalui bersama dugaan yang diberi kepada kita. Jangan mudah mengalah, setiap percintaan adalah peperangan dan mungkin kadang - kadang kita perlu berkorban untuk cinta ini, tapi jangan mudah mengalah. Ini adalah permulaan cinta untuk kita.

Sekali lagi saya cakap, saya perlukan awak sangat - sangat sekarang, jangan pergi dari saya bila saya dah terlalu sayangkan awak. Harap semua ni akan lebih baik pada hari esok. Saya harap awak tabah menghadapi, sekarang awak bukan awak yang dulu dan bukan awak yang saya kenal dulu. Awak dah banyak berubah kerana hati awak memberontak. Saya rindukan Amy Liana saya yang dulu. Tolonglah jangan pergi dari hidup saya.