Friday, August 10, 2012

Episode 21: Bartender Boy


Hai?!, bertemu kembali bersama aku dalam kisah aku pun tak tau nak cakap tajuk apa yang aku nak bagi tentang cerita aku ni?, haha!. Nie la keje aku kalau masa takde costumer, duk relax la kejap. Kadang-kadang tuh sampai nak tertido aku di buatnya, aku paling suka masa ramai costumer. Keje jadi laju, masa pun jadi laju. Sesetengah orang minat costumer tak ramai, boleh relax katenye, tapi aku lebih suka kalau ramai costumer. Best kot!, boleh buat keje kelam kabut feat laju.huhu..


Amacam?, hemsem tak mamat tu?. Haha! perasan sebentar. Ni cafe halal ok, semua minuman halal je kat sini, semua air kat sini bertemakan Tea bermacam-macam jenis. Aku sendiri pun tak dapat nak ingat semua nama tea kat sini, buat air ikut list yang keluar tuh ja. Nasib baik otak aku cepat tangkap apa yang di ajar, tak la nampak susah sangat.


Nampak macam serabut je kan, ngan botol air punya banyak, tapi ni semua botol air buah-buahan je. Bukan apa sangat pon,kalau tak caye bleh datang sini try minum.huhu..


Aku kerja bartender ni pun sebab nak cari pengalaman,banyak lagi jenis air yang aku tak tau kat malaysia ni. Selagi mampu aku belajar, aku belajar. Mana la tahu suatu hari nanti aku boleh urus kedai cafe sendiri,lagi bagus kan? dari jadi kuli je sepanjang hidup. Tak guna jugak.