Thursday, August 2, 2012

Episode 15: Pemikiran Kehadapan


Bila duk sorang-sorang kat rumah sambil di melayani lagu raya kan, korang pernah terfikir masa depan korang bila kawen?. Hahaha.. Lain pulak yang keluar dalam kepala otak ni kan?.. Aku pikir jugak, sebab tanggungjawab tu lagi besar. Aku jugak bila di fikir-fikirkan.


Nak bercinta tu, semua orang boleh bercinta, tapi cinta tu belum tentu suci dari hati. Kadang-kadang tuh lelaki hanya memikirkan nafsu, aku pun lelaki jugak. Tak terlepas dari semua tu kan?..


Tapi bila aku pikir soal kawen, macam mana la nak akad nikah aku nanti. Perghhh! Menyirap jugak bila aku pikir bila di kelilingi orang, aku dah la cepat tergagap. Mahunya kena lafaz banyak kali ni. Hahaha!


Jangan pikir kawen tuh senang ok, aku dok tengok video orang kawen semua tuh, boleh lemah jantung aku. Tapi kan, kalau aku kahwen dengan agama lain macam mana pulak?. Tu aku masih tak paham lagi.


Haaaa...satu lagi yang selalu pikir, nak zuriat generasi muda mudi.hahaha..Semua mesti impikan semua ni kan, kalau yang tak impikan tuh, mungkin tak suka budak-budak kot. Mane nak tahu kan, bayi la yang menyempurnakan hidup sepasang suami isteri. Tapi tak semua pasangan akan memiliki tu semua, aku pun terfikir jugak kesitu. Terima takdir yang telah diberi, mungkin ada pilihan lain kan. Kita masih boleh mengambil anak angkat.