Friday, August 3, 2012

Episode 16: Aku Bartender

Alhamdulillah, tadi aku pegi jumpa bos kat tempat keje tuh, Dia cakap start keje esok, tapi bukan bukak sepenuhnya lagi. Baru nak start kemas dan training sikit sebab menu beverage ni banyak sangat diorang buat, bertambah pening la aku lepas ni, tapi aku suka cabaran macam ni. Lagi banyak keja diorang bagi, lagi bertambah seronok aku nak terima cabaran tuh.



Mintak-mintak la aku kekal sebagai bartender, sebenarnya aku malas nak jadi waiter ni. Aku ni jenis pemalu sikit sebenarnya, dalam tenet ni memang la nampak berani sebab tak face to face hanya facebook ja..haha!. Kalau depan-depan confirm akan jadi diam atau pun last reaksi, senyum je la.


Entah kenapa aku ni takut sangat nak jadi waiter, harap-harap takda la yang kenal aku kat sana nanti. Hahaha! malu kot, hanya mampu tersenyum kalau yang kenal-kenal nanti, tapi lain la kalau member rapat datang kan. Mesti riuh rendah punya. Aku raya ni pun keje jugak, tapi aku ambik shif malam la kalau raya nanti, malas la nak cuti sangat. Lagi pun malas aku selalu tak buat apa, tidur tak pun duk umah tengok TV je.


Oklah, nampaknya mata pun dah cemburu aku buat entry panjang-panjang ni. Lagi pun dah berapa lama aku tidur tak cukup sebab tak boleh nak tidur punya pasal, ape-ape hal nanti aku cerita kat korang apa yang jadi  esok atau sebaliknya yang terjadi. 

Assalammualaikum semua blogger!, Selamat berpuasa di bulan Ramadhan!.