Thursday, June 28, 2012

Kata-Kata Cinta



  • Dicintai dan disayangi kamu adalah anugerah terindah yang tuhan berikan padaku.
  • Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat.
  • Walaupun hari ini kau mengukir luka di hatiku. Aku akan tetap mencintai kamu seperti aku mencintai kamu semalam.
  • Di dunia ini cuma ada 5 orang yang aku cintai, Ibuku, Ayahku, Saudaraku, Teman-temanku dan yang terakhir adalah kau. kenapa kau ku letakkan pada urutan yang terakhir? kerana aku ingin kau menjadi Cintaku yang terakhir dan tak ada cinta yang lain selain cinta terakhirku pada dirimu.
  • Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.
  • Cinta Itu adalah anugerah terindah dari Tuhan, Aku bersujud dan berdoa pada Tuhan, dan Akhirnya kutemukan Anugerah terindah iaitu Kamu.
  • Selama nafas ini masih ada, selama jantung ini masih berdenyut, aku akan mencintaimu dan membahagiakanmu.
  • Sebenarnya aku tidak pernah memilihmu, tapi cintalah yang memilihmu menjadi kekasihku.