Tuesday, June 26, 2012

Cinta Hatiku Bukan Untuk Dipermainkan!

Adakah aku layak untuk terima semua ini?. Aku tahu kejujuran tuh baik bagi diri kita berdua, tapi kejujuran yang kau bersama yang lain sedangkan kau masih lagi bersama aku?. Adakah itu kejujuran yang sepatutnya aku dengar selama ini?, sia-sia saja aku percayakan kepercayaan yang kau berikan kepadaku selama ini!. Maaf, aku bukan lelaki yang mudah kau permainkan hati dan perasaan, tapi jika lelaki lain pun akan berfikiran sama seperti aku. 

Maaf kerana aku tak pandai curang seperti mana kau curang kepadaku kerana hati aku cuma ingin satu bila aku temui cinta sayang aku dan tiada yang kedua atau selebihnya dalam hidup aku, tapi tergamak kau permainkan dan persendakan hubungan yang kian dibina selama ini?

Maaf, jika aku bukan terbaik bagi kau. Aku rela lepaskan kau kepadanya, aku lebih rela kau bahagia bersamanya walaupun hati aku sakit semua ini terjadi. Yang penting adalah kebahagiaan kau dan bukan aku, aku hanya seperti barang kau saja, bila kau perlu, kau cari dan bila kau tidak memerlukannya lagi, kau buang seperti sampah!. 

Janji yang dulu kau taburkan masih lagi kugenggam erat agar ia kekal hingga ke jinjang pelamin bersamaku, tapi apa yang aku dapat dari janji kau?, adalah kesakitan!. Hati dan perasaanku hanya untuk yang benar-benar menyintai diri ini seadanya.