Saturday, February 2, 2013

Diari 11 : Menunggu Dan Terus Menunggu


Aku tak tahu nak selamatkan macam mana lagi hubungan ni, aku betul-betul buntu. Aku tak tahu perasaan sayang itu masih kekal lagi dalam hati masing-masing atau tidak, tapi yang pasti aku tetap sayang dia walaupun situasi antara aku dan dia menjadi tegang selama berminggu - minggu tanpa kata.

Aku tak tahu bagaimana harus aku lakukan lagi untuk pulihkan hubungan seperti sedia kala. Apa lagi yang harus aku korbankan untuk dia kembali seperti sedia kala. Semakin aku kejar, semakin jauh aku rasa dia pergi dari hidupku. Perlukah aku berhenti mengejarnya lagi? perlukah aku pasrah semua yang terjadi?. Aku takut kehilangan bila hati mula menyayangi si dia. Selama ini, tiada yang lebih memahami aku daripada dia. Hanya dia yang mampu ceriakan hatiku bila aku di dalam keresahan. 

Aku juga manusia yang mempunyai perasaan, aku tak boleh menahan sebak di dada ini. Setiap kali aku mengenangkan apa yang mungkin terjadi, air mata bagaikan menuruti apa yang aku rasa. Aku berharap dia kembali lagi seperti dulu, aku akan terus menunggu walau berapa lama sekali pun, aku ingin mengubah hidup aku dan ingin sekali untuk bersamanya hingga ke akhir hayat.